De følgende betingelser og loven gælder udelukkende for alle leverancer og tjenester, der leveres af os, indtil de tilbagekaldes, dvs. også for fremtidige transaktioner. Andre vilkår og betingelser (f.eks. kundens købsbetingelser) gælder ikke, selv om vi ikke udtrykkeligt gør indsigelse mod dem. Afvigelser fra vores salgs- og leveringsbetingelser eller tilføjelser til dem skal i alle tilfælde aftales skriftligt.
Vores tilbud er altid med forbehold for ændringer. Der indgås først en kontrakt efter vores skriftlige bekræftelse, som udelukkende er underlagt disse generelle vilkår og betingelser. En ordre er at betragte som et tilbud i overensstemmelse med § 145 BGB. Vi kan acceptere dette inden for en periode på 2 (to) uger.
- Disse salgsbetingelser gælder udelukkende for iværksættere, offentligretlige juridiske personer eller offentligretlige specialfonde i henhold til § 310, stk. 1, i den tyske borgerlige lovbog (BGB).
Vi anerkender kun kundens vilkår og betingelser, der er i modstrid med eller afviger fra vores salgsbetingelser, hvis vi udtrykkeligt accepterer deres gyldighed skriftligt.
Disse salgsbetingelser gælder også for alle fremtidige transaktioner med køberen, for så vidt der er tale om retshandler af beslægtet karakter (for en sikkerheds skyld bør salgsbetingelserne altid vedlægges ordrebekræftelsen).- Individuelle aftaler indgået med køber i enkelttilfælde (herunder sideaftaler, tillæg og ændringer) går under alle omstændigheder forud for disse salgsbetingelser. Med forbehold for bevis for det modsatte er en skriftlig kontrakt eller vores skriftlige bekræftelse afgørende for indholdet af sådanne aftaler.
Vi forbeholder os ejendomsretten og ophavsretten til alle dokumenter, der leveres til kunden i forbindelse med ordreafgivelsen - også i elektronisk form - såsom beregninger, tegninger osv. Disse dokumenter må ikke gøres tilgængelige for tredjeparter, medmindre vi giver kunden vores udtrykkelige skriftlige samtykke. Hvis vi ikke accepterer kundens tilbud inden for den periode, der er angivet i punkt 1, skal disse dokumenter straks returneres til os.
4 Priser og betalingsbetingelser
- Medmindre andet er aftalt, er priserne for levering ab lager Pinneberg eksklusive den gældende moms. Denne vil blive vist og opkrævet separat til den sats, der gælder på leveringsdagen.
Alle porto-, fragt- og emballageomkostninger, som vi afholder i forbindelse med ordren, skal betales af kunden. - Vores salgspriser beregnes på grundlag af de fabrikspriser, fragtomkostninger og importafgifter og skatter, som vi har kendskab til. Varer, der stammer fra udlandet, tilbydes og sælges af os til markedspriser, som beregnes i henhold til den respektive daglige valutakurs for oprindelseslandets valuta.
Hvis et af de ovennævnte grundlag for prisberegningen - i tilfælde af udenlandske varer den daglige valutakurs for den udenlandske valuta - ændres, før varerne er blevet leveret, er vi berettiget til straks og uden forudgående meddelelse til kunden at justere vores priser tilsvarende og fakturere kunden for de justerede priser, uden at kunden kan trække sig ud af kontrakten eller nægte at acceptere varerne. - Klager over beregningerne kan kun anerkendes, hvis de fremsættes skriftligt (§ 127 BGB) senest 8 dage efter levering af beregningen.
Betaling skal ske samtidig med levering af varerne efter modtagelse af fakturaen, strengt netto.
Vi forbeholder os ret til at kræve forudbetaling på 100 % af den samlede faktura fra kunder, som vi ikke kender (nye kunder).
Fradrag for kontantrabat er ikke tilladt, medmindre det udtrykkeligt er aftalt med os.- Enhver anden betalingsmetode skal udtrykkeligt aftales på forhånd. Hvis kunden ikke betaler, har vi ret til at opkræve morarenter på 9 % over den respektive basisrentesats (§ 288, stk. 2, BGB).
5. Modregning/tilbageholdsret
Klienten kan ikke modregne med andre krav end ubestridte eller retskraftigt anerkendte.- Klienten er kun berettiget til at udøve en tilbageholdelsesret i det omfang, hans modkrav er baseret på det samme kontraktforhold.
- Levering og service sker altid ab lager Pinneberg.
- Hvis kunden ønsker, at varerne skal sendes til et andet sted, sker dette for kundens regning og risiko.
- Leveringsfrister er kun bindende, hvis de er blevet erklæret bindende af os skriftligt.
Dette anses ikke for at være tilfældet, hvis der er angivet en leveringsdato på ordrebekræftelsen. - Vi er fritaget for at overholde en leveringsfrist i tilfælde af force majeure, strejker, driftsforstyrrelser, transportforstyrrelser og andre forstyrrelser og forsinkelser, som vi ikke er skyld i.
Dette giver ikke anledning til erstatningskrav eller afbestillingsret fra købers side, medmindre leveringsforsinkelsen er forårsaget af os forsætligt eller uagtsomt. - Itilfælde af en forsinkelse af leveringen, som vi ikke har forårsaget forsætligt eller groft uagtsomt, hæfter vi for hver påbegyndt uges forsinkelse inden for rammerne af en engangserstatning for forsinkelse på 3 % af leveringsværdien, dog højst 15 % af leveringsværdien.
- Yderligere lovbestemte krav og rettigheder for kunden på grund af en forsinkelse i leveringen forbliver upåvirket.
- Hvis kunden misligholder sin accept eller groft overtræder andre samarbejdspligter, er vi berettiget til at kræve erstatning for den skade, der er opstået for os i den forbindelse, inklusive eventuelle ekstraudgifter. Vi forbeholder os ret til at gøre yderligere krav gældende. Hvis ovenstående betingelser er opfyldt, overgår risikoen for hændelig undergang eller hændelig forringelse af den købte vare til kunden på det tidspunkt, hvor kunden er i misligholdelse af accept eller debitorforsinkelse.
Afsendes varen på kundens foranledning, overgår risikoen for varens hændelige undergang eller forringelse til kunden ved afsendelse fra vores lager, senest når varen forlader fabrikken/lageret.- Dette gælder, uanset om varerne sendes fra opfyldelsesstedet, eller hvem der bærer fragtomkostningerne.
8. Forbehold for ejendomsret
- Vi forbeholder os ejendomsretten til de leverede varer, indtil alle krav i forbindelse med leveringskontrakten er betalt fuldt ud. Dette gælder også for alle fremtidige leverancer, selv om vi ikke altid udtrykkeligt henviser til dette. Vi har ret til at tage købsgenstanden tilbage, hvis kunden misligholder kontrakten.
- Kunden er forpligtet til at behandle den købte vare med omhu, så længe ejerskabet endnu ikke er overført til ham. Især er han forpligtet til at forsikre dem tilstrækkeligt for egen regning mod tyveri, brand og vandskade til genanskaffelsesværdien. Ovennævnte bestemmelse gælder ikke for bestilling og levering af brugte genstande (f.eks. vogne). Hvis der skal udføres vedligeholdelses- og inspektionsarbejde, skal kunden udføre dette i god tid for egen regning. Så længe ejendomsretten endnu ikke er overgået, skal kunden straks underrette os skriftligt, hvis den leverede vare beslaglægges eller udsættes for andre indgreb fra tredjemand.
Hvis tredjemand ikke er i stand til at godtgøre os for de retslige og udenretslige omkostninger ved en handling i henhold til § 771 ZPO, er kunden ansvarlig for det tab, vi har lidt. - Kunden er bemyndiget til at videresælge de reserverede varer i det normale forretningsforløb. Kunden overdrager hermed til os de krav mod køberen, der opstår som følge af videresalg af forbeholdsvaren, med et beløb svarende til det endelige fakturabeløb, der er aftalt med os (inklusive moms). Denne overdragelse gælder, uanset om den købte vare er videresolgt uden eller efter forarbejdning. Kunden er fortsat bemyndiget til at inddrive kravet, også efter overdragelsen. Vores bemyndigelse til selv at inddrive kravet berøres ikke af dette.
Vi vil dog ikke inddrive kravet, så længe kunden opfylder sine betalingsforpligtelser af det modtagne provenu, ikke er i betalingsmisligholdelse og især ikke har indgivet en ansøgning om indledning af insolvensbehandling og ikke har suspenderet betalingerne. - Kundens håndtering, behandling eller omformning af den købte vare udføres altid i vores navn og på vores vegne. I dette tilfælde fortsætter kundens forventningsret til salgsgenstanden i den ombyggede genstand. Hvis den købte vare forarbejdes med andre varer, der ikke tilhører os, får vi medejerskab til den nye vare i forholdet mellem den objektive værdi af vores købte vare og de andre forarbejdede varer på tidspunktet for forarbejdningen. Det samme gælder i tilfælde af sammenblanding. Hvis sammenblandingen sker på en sådan måde, at kundens vare er at betragte som hovedvare, er det aftalt, at kunden overfører medejendomsretten til os i forhold hertil og bevarer den deraf følgende ene- eller medejendomsret for os.
Til sikring af vores krav mod kunden overdrager kunden også sådanne krav til os, som tilfalder ham mod tredjemand ved sammenføring af forbeholdsvaren med en ejendom; vi accepterer hermed denne overdragelse. - Vi forpligter os til på kundens anmodning at frigive de os tilkommende sikkerheder, hvis deres værdi overstiger de krav, der skal sikres, med mere end 20 %.
9 Garanti / Klager / Garanti
- Kundens garantirettigheder forudsætter, at han har opfyldt sine umiddelbare kontrol- og reklamationspligter i henhold til § 377 HGB.
- Ved nye produkter (vogne) forældes krav på grund af mangler 12 måneder efter levering af den af os leverede vare til vores kunde.
Den lovbestemte forældelsesfrist gælder for erstatningskrav i tilfælde af forsæt og grov uagtsomhed samt i tilfælde af skade på liv, krop og helbred baseret på en forsætlig eller uagtsom pligtforsømmelse fra brugerens side. - I tilfælde af brugte produkter (vogne) er den lovbestemte garanti helt udelukket fra vores side. Forkortelsen af forældelsesfristerne gælder ikke for erstatningskrav fra kunden / klienten på grund af skade på liv, lemmer eller helbred eller for erstatningskrav på grund af overtrædelse af væsentlige kontraktlige forpligtelser. Væsentlige kontraktlige forpligtelser er dem, hvis opfyldelse er nødvendig for at nå målet med kontrakten.
F.eks. skal Cart Care udlevere varen til køberen/ordregiveren uden væsentlige mangler eller ejendomsretlige mangler og også sørge for ejerskab til den. - Såfremt loven foreskriver længere frister i henhold til § 438 stk. 1 nr. 2 BGB (bygninger og bygningsgenstande), § 445 b BGB (regresret) og § 634a stk. 1 BGB (bygningsmangler), gælder disse frister.
Vores samtykke skal indhentes forud for enhver returnering af varerne. - Hvis de leverede varer på trods af al omhu har en mangel, der allerede eksisterede på tidspunktet for risikoovergangen, skal vi efter vores valg enten reparere varerne eller levere erstatningsvarer, forudsat at manglerne meddeles rettidigt.
Vi skal altid have mulighed for efteropfyldelse inden for en rimelig frist. - Regreskrav forbliver upåvirket af ovenstående bestemmelse uden begrænsning.
- Hvis den efterfølgende opfyldelse mislykkes, kan kunden - uden at det berører eventuelle erstatningskrav - træde tilbage fra kontrakten eller reducere vederlaget.
- Krav på erstatning for mangler eksisterer ikke i tilfælde af kun ubetydelig afvigelse fra den aftalte kvalitet, i tilfælde af kun ubetydelig forringelse af anvendeligheden, i tilfælde af naturlig slitage eller i tilfælde af skader, der opstår efter risikoovergangen som følge af forkert eller uagtsom behandling, overdreven brug, uegnet udstyr eller på grund af særlige ydre påvirkninger, som ikke er fastsat i kontrakten.
Hvis der udføres ukorrekte reparationsarbejder eller ændringer af kunden eller tredjeparter, er der ingen krav på mangler for disse og de deraf følgende konsekvenser. - Krav fra kunden for udgifter, der er afholdt med henblik på efterfølgende opfyldelse, især transport-, rejse-, arbejds- og materialeomkostninger, er udelukket, hvis udgifterne stiger, fordi de varer, der er leveret af os, efterfølgende er blevet taget til et andet sted end kundens hjemsted, medmindre overførslen svarer til deres tilsigtede anvendelse.
- Kunden har kun ret til regres mod os, hvis kunden ikke har indgået aftaler med sin kunde, der går ud over de lovpligtige mangelskrav.
Desuden gælder punkt 8 tilsvarende for omfanget af kundens regresret over for leverandøren. - Garantien gælder ikke for forbrugsdele som f.eks. batterier, medmindre der er tale om en materiale- eller fabrikationsfejl.
10. Begrænsning af ansvar
- Uanset ovenstående bestemmelser (§ 9) og de følgende ansvarsbegrænsninger hæfter vi ubegrænset for skader på liv, legeme og helbred, der skyldes en uagtsom eller forsætlig pligtforsømmelse fra vores juridiske repræsentanters eller vores medhjælperes side, samt for skader, der er omfattet af ansvar i henhold til produktansvarsloven, og for alle skader, der skyldes forsætlige eller groft uagtsomme kontraktbrud og svigagtige hensigter fra vores juridiske repræsentanters eller vores medhjælperes side. Såfremt vi har givet en kvalitets- og/eller holdbarhedsgaranti for varen eller dele heraf, er vi også ansvarlige inden for rammerne af denne garanti. Vi er dog kun ansvarlige for skader, der er baseret på manglen på den garanterede kvalitet eller holdbarhed, men som ikke opstår direkte på varerne, hvis risikoen for en sådan skade klart er dækket af kvalitets- og holdbarhedsgarantien.
- Vi er også ansvarlige for skader, der er forårsaget af simpel uagtsomhed, for så vidt som denne uagtsomhed vedrører overtrædelse af sådanne kontraktlige forpligtelser, hvis opfyldelse er af særlig betydning for opnåelse af kontraktens formål (kardinalforpligtelser). Vi er dog kun ansvarlige, hvis skaden typisk er forbundet med kontrakten og er forudsigelig. I modsat fald hæfter vi ikke for simpel uagtsom overtrædelse af sekundære forpligtelser, der ikke er væsentlige for kontrakten.
Ansvarsbegrænsningerne i sætning 1 - 3 gælder også for så vidt angår ansvaret for de juridiske repræsentanter, ledende medarbejdere og andre stedfortrædende agenter. - Ethvert yderligere ansvar er udelukket uanset den juridiske karakter af det hævdede krav. For så vidt som vores ansvar er udelukket eller begrænset, gælder dette også for det personlige ansvar for vores medarbejdere, arbejdere, personale, repræsentanter og stedfortrædere.
De genstande, der overdrages til os til opfyldelse af en ordre, er ikke forsikret mod brand, tyveri og transportskader m.m. Disse risici skal dækkes af kunden. Disse risici skal dækkes af kunden og vil blive dækket af os for kundens regning efter anmodning.
12 Værneting, gældende lov
- Denne kontrakt og alle juridiske forhold mellem parterne er underlagt lovgivningen i Forbundsrepublikken Tyskland, med undtagelse af FN's konvention om aftaler om internationalt salg af varer (CISG).
- Værneting for alle tvister, der opstår i forbindelse med kontraktforholdet samt dets oprettelse og gyldighed, er Pinneberg.
- Skulle enkelte bestemmelser i denne kontrakt være eller blive ugyldige eller indeholde smuthuller, forbliver de resterende bestemmelser upåvirket.
Vores tilbud er altid med forbehold for ændringer. Der indgås først en kontrakt ved vores skriftlige bekræftelse under eksklusiv gyldighed af disse generelle vilkår og betingelser, som kan ses online på www.cartcare.de og også er knyttet til alle tilbud, vi giver dig. En ordre er at betragte som et tilbud i henhold til § 145 BGB. Vi kan acceptere dette inden for en periode på 2 (to) uger.
Disse salgsbetingelser i henhold til afsnit II. gælder udelukkende for forbrugere i henhold til § 13 i den tyske borgerlige lovbog (BGB).
Disse salgsbetingelser gælder også for alle fremtidige transaktioner med køberen, for så vidt der er tale om retshandler af beslægtet karakter.- Individuelle aftaler, der indgås med køberen i individuelle tilfælde (herunder sikkerhedsaftaler, tillæg og ændringer), har under alle omstændigheder forrang for disse salgsbetingelser. Med forbehold for bevis for det modsatte er en skriftlig kontrakt eller vores skriftlige bekræftelse afgørende for indholdet af sådanne aftaler.
15. Udleverede dokumenter
Vi forbeholder os ejendomsretten og ophavsretten til alle dokumenter, der leveres til kunden i forbindelse med ordreafgivelsen - også i elektronisk form - såsom beregninger, tegninger osv. Disse dokumenter må ikke gøres tilgængelige for tredjeparter, medmindre vi giver kunden vores udtrykkelige skriftlige samtykke.
16 Priser og betalingsbetingelser
- Priserne er for levering ab lager Pinneberg, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt. De priser, der er anført i vores tilbud og prislister, er bruttopriser (allerede inklusive moms), men eksklusive forsendelsesomkostninger, som vises separat.
Alle porto-, fragt- og emballageomkostninger, som vi afholder i forbindelse med ordren, skal betales af kunden. - Klager over beregningerne kan kun anerkendes, hvis de fremsættes skriftligt, i det mindste i tekstform i overensstemmelse med § 127 BGB, senest inden for 14 dage efter levering af beregningen.
Betaling skal ske samtidig med levering af varerne efter modtagelse af fakturaen. - Vi forbeholder os ret til at kræve forudbetaling på 100 % af det samlede fakturabeløb fra kunder, som vi ikke kender (nye kunder).
- Kontantrabatter er ikke tilladt, medmindre de udtrykkeligt er aftalt med os.
- Enhver anden betalingsmetode skal udtrykkeligt aftales på forhånd. Hvis kunden ikke betaler, har vi ret til at opkræve morarenter på 5 procentpoint over den respektive basisrente (§ 288, stk. 2, BGB).
17. Modregning/tilbageholdsret
Klienten må ikke modregne med andre krav end ubestridte eller retskraftigt anerkendte (modregningsforbud).- Klienten er kun berettiget til at udøve en tilbageholdelsesret (i henhold til § 273 BGB), hvis hans modkrav er baseret på det samme kontraktforhold.
- Leveringer og ydelser sker altid ab lager Pinneberg (Cart Care GmbH's hjemsted), medmindre andet udtrykkeligt er aftalt mellem parterne.
- Hvis kunden ønsker, at varerne skal sendes til et andet sted, sker dette for kundens regning og risiko.
- Leveringsfrister er kun bindende, hvis de er blevet erklæret bindende af os skriftligt.
Dette anses ikke for at være tilfældet, hvis der er angivet en leveringsdato på ordrebekræftelsen. - Vi er fritaget for at overholde en leveringsfrist i tilfælde af force majeure, strejker, driftsforstyrrelser, transportforstyrrelser og andre forstyrrelser og forsinkelser, som vi ikke er skyld i.
Dette giver ikke anledning til erstatningskrav eller afbestillingsret fra købers side, medmindre leveringsforsinkelsen er forårsaget af os forsætligt eller uagtsomt. - Itilfælde af en forsinkelse af leveringen, som ikke er forårsaget af os forsætligt eller groft uagtsomt, er vi ansvarlige for hver fulde uges forsinkelse inden for rammerne af en engangserstatning for forsinkelse på 3 % af leveringsværdien, dog højst 15 % af leveringsværdien.
- Yderligere lovbestemte krav og rettigheder for kunden på grund af en forsinkelse i leveringen forbliver upåvirket.
- Hvis køberen / kunden er i misligholdelse af accept eller culpøst overtræder andre forpligtelser til at samarbejde, er vi berettiget til at kræve erstatning for den skade, der er opstået for os i denne henseende, herunder eventuelle yderligere udgifter. Vi forbeholder os ret til at gøre yderligere krav gældende. Hvis ovenstående betingelser er opfyldt, overgår risikoen for hændeligt tab eller hændelig forringelse af den købte vare til kunden på det tidspunkt, hvor kunden er i misligholdelse af accept eller debitors forsinkelse.
Hvis varen på kundens anmodning sendes til et andet sted end opfyldelsesstedet, overgår risikoen for varens hændelige undergang eller forringelse til køberen, så snart sælgeren har udleveret varen til speditøren, transportøren eller den person eller institution, der på anden måde er udpeget til at udføre forsendelsen. Sætning 1 gælder ikke, hvis køberen ikke selv har givet speditøren, transportøren eller den person eller organisation, der på anden måde er udpeget til at udføre forsendelsen, eller hvis Cart Care ikke tidligere har udpeget denne person eller organisation over for køberen/ordregiveren.
20 Bevarelse af ejendomsretten
- Vi forbeholder os ejendomsretten til de leverede varer, indtil alle krav i forbindelse med leveringskontrakten er betalt fuldt ud. Dette gælder også for alle fremtidige leverancer, selv om vi ikke altid udtrykkeligt henviser til dette.
Vi har ret til at tage købsgenstanden tilbage, hvis kunden handler i strid med kontrakten. - Kunden er forpligtet til at behandle den købte vare med omhu, så længe ejerskabet endnu ikke er overført til ham. Især er han forpligtet til at forsikre den tilstrækkeligt for egen regning mod tyveri, brand og vandskade til genanskaffelsesværdi. Ovennævnte bestemmelse gælder ikke for bestilling og levering af brugte genstande (f.eks. vogne). Hvis der skal udføres vedligeholdelses- og inspektionsarbejde, skal kunden udføre dette i god tid for egen regning. Så længe ejendomsretten endnu ikke er overgået, skal kunden straks underrette os skriftligt, hvis den leverede genstand beslaglægges eller udsættes for andre indgreb fra tredjemand.
Hvis tredjemand ikke er i stand til at godtgøre os for de retslige og udenretslige omkostninger ved en handling i henhold til § 771 ZPO, er kunden ansvarlig for det tab, vi har lidt. - Kunden er ikke autoriseret til at videresælge de reserverede varer.
21 Garanti / Klager / Garanti
- Ordregiverens/kundens garantirettigheder reguleres af de lovmæssige bestemmelser, medmindre andet er fastsat nedenfor.
Afsnit 22 gælder for erstatningskrav fra bestilleren mod Cart Care. - Forældelsesfristen for kundens/rekvirentens garantikrav er 2 år for nyproducerede varer og 1 år for brugte varer (f.eks. brugte vogne). Forkortelsen af forældelsesfristerne gælder ikke for erstatningskrav fra køber/kunde på grund af skade på liv, lemmer eller helbred eller for erstatningskrav på grund af overtrædelse af væsentlige kontraktlige forpligtelser. Væsentlige kontraktlige forpligtelser er dem, hvis opfyldelse er nødvendig for at nå målet med kontrakten. F.eks. skal Cart Care overdrage varen til køberen/ordregiveren uden væsentlige mangler eller ejendomsretlige mangler og også sørge for ejerskab til den.
Ovenstående forkortelse af forældelsesfristerne gælder heller ikke for erstatningskrav, der er baseret på en forsætlig eller groft uagtsom pligtforsømmelse fra udbyderens side, dennes juridiske repræsentanter eller stedfortrædere. - Krav på erstatning for mangler foreligger ikke ved kun ubetydelig afvigelse fra den aftalte kvalitet, ved kun ubetydelig forringelse af anvendeligheden, ved naturlig slitage eller ved skader, der opstår efter risikoens overgang som følge af forkert eller uagtsom behandling, overdreven brug, uegnet udstyr eller på grund af særlige ydre påvirkninger, som ikke er fastsat i kontrakten.
Hvis der udføres ukorrekte reparationsarbejder eller ændringer af kunden eller tredjeparter, er der ingen krav på mangler for disse og de deraf følgende konsekvenser. - Krav fra kunden for udgifter, der er afholdt med henblik på efterfølgende udførelse, især transport-, rejse-, arbejds- og materialeomkostninger, er udelukket, hvis udgifterne stiger, fordi de varer, der er leveret af os, efterfølgende er blevet flyttet til et andet sted end kundens hjemsted, medmindre overførslen svarer til deres tilsigtede brug.
- Garantien gælder ikke for forbrugsdele som f.eks. batterier, medmindre der er tale om en materiale- eller produktionsfejl.
- Cart Care giver ikke nogen garanti til køberen/kunden.
22. Begrænsning af ansvar
- Uanset ovenstående bestemmelser (§ 21) og de følgende ansvarsbegrænsninger hæfter vi ubegrænset for skader på liv, legeme og helbred, der skyldes en uagtsom eller forsætlig pligtforsømmelse fra vores juridiske repræsentanters eller vores medhjælperes side, samt for skader, der er omfattet af ansvar i henhold til produktansvarsloven, og for alle skader, der skyldes forsætlige eller groft uagtsomme kontraktbrud og svigagtige hensigter fra vores juridiske repræsentanters eller vores medhjælperes side. Såfremt vi har givet en kvalitets- og/eller holdbarhedsgaranti for varen eller dele heraf, er vi også ansvarlige inden for rammerne af denne garanti.
Vi er dog kun ansvarlige for skader, der er baseret på fraværet af den garanterede kvalitet eller holdbarhed, men som ikke opstår direkte på varerne, hvis risikoen for en sådan skade klart er dækket af kvalitets- og holdbarhedsgarantien. - Vi er også ansvarlige for skader, der er forårsaget af simpel uagtsomhed, for så vidt som denne uagtsomhed vedrører overtrædelse af sådanne kontraktlige forpligtelser, hvis opfyldelse er af særlig betydning for opnåelse af kontraktens formål (kardinalforpligtelser). Vi er dog kun ansvarlige, hvis skaden typisk er forbundet med kontrakten og er forudsigelig. I modsat fald hæfter vi ikke for simpel uagtsom overtrædelse af sekundære forpligtelser, der ikke er væsentlige for kontrakten.
Ansvarsbegrænsningerne i sætning 1 - 3 gælder også for så vidt angår ansvaret for de juridiske repræsentanter, ledende medarbejdere og andre stedfortrædende agenter. - Ethvert yderligere ansvar er udelukket uanset den juridiske karakter af det hævdede krav. For så vidt som vores ansvar er udelukket eller begrænset, gælder dette også for det personlige ansvar for vores medarbejdere, arbejdere, personale, repræsentanter og stedfortrædere.
Politik for annullering
Du har ret til at annullere denne kontrakt inden for fjorten dage uden at angive nogen grund. Fortrydelsesfristen er 14 dage fra den dag, hvor du eller en tredjepart, som du har udpeget, og som ikke er transportøren, har taget varerne i besiddelse. Hvis du har bestilt flere varer sammen, og disse leveres separat, gælder fortrydelsesfristen på fjorten dage fra den dag, hvor du eller en af dig udpeget tredjepart, som ikke er transportøren, har taget de sidste varer i besiddelse.
For at udøve din fortrydelsesret skal du informere os
Cart Care Company GmbH
Appener Street 21
25482 Appen
Appen, Tyskland
Telefon: +49 4101 8099070
Fax: +49 4101 3748405
E-mail: info(at)cartcare.de info(at)cartcare.de
ved hjælp af en klar erklæring (f.eks. et brev sendt med posten, fax eller e-mail) om din beslutning om at annullere denne kontrakt. Du kan bruge den vedhæftede fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk.
For at overholde fortrydelsesfristen er det tilstrækkeligt, at du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Konsekvenser af annullering
Hvis du fortryder denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (med undtagelse af ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden type levering end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Til denne tilbagebetaling benytter vi samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt med dig; du vil under ingen omstændigheder blive opkrævet gebyrer for denne tilbagebetaling. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller indtil du har fremlagt dokumentation for at have sendt varerne retur, alt efter hvilket tidspunkt der er tidligst.
Du skal returnere eller aflevere varerne til os på ovennævnte adresse(Cart Care Company GmbH, Appener Straße 2, 25482 Appen) straks og under alle omstændigheder senest fjorten dage efter den dag, hvor du informerer os om annulleringen af denne kontrakt. Fristen er overholdt, hvis du afsender varerne inden udløbet af fristen på fjorten dage. Du skal bære de direkte omkostninger ved returnering af varerne. Omkostningerne anslås til maksimalt ca. 400 € (for vogne i Tyskland). Du skal kun betale for eventuel værdiforringelse af varerne, hvis denne værdiforringelse skyldes håndtering af varerne, som ikke er nødvendig for at kontrollere deres tilstand, egenskaber og funktionalitet.
Eksempel på afbestillingsformular
(Hvis du ønsker at annullere kontrakten, bedes du udfylde og returnere denne formular).
To Cart Care Company GmbH Appener Straße 21
2 5482 Appen Tyskland Tel.
: +49 4101 80 99 070 Fax: +49 4101 3748405 E-Mail : info(at)cartcare.de
Jeg/vi (*) annullerer hermed den af mig/os (*) indgåede aftale om køb af følgende varer (*)/levering af følgende ydelse (*)
Bestilt den (*)/modtaget den (*)
Navn på forbruger(e)
Adresse på forbrugeren/forbrugerne
Forbrugerens/forbrugernes underskrift (kun ved anmeldelse på papir)
Dato (*)
(*) Slet det relevante.
Denne kontrakt og hele det juridiske forhold mellem parterne er underlagt lovgivningen i Forbundsrepublikken Tyskland med udelukkelse af FN's konvention om aftaler om internationalt salg af varer (CISG).- Skulle enkelte bestemmelser i denne kontrakt være eller blive ugyldige eller indeholde smuthuller, forbliver de resterende bestemmelser upåvirkede.