Nivå Golf har ligesom mange andre klubber besøg af en del greenfeegæster i løbet af sæsonen. Direktør i Nivå Golf, Ulrik Finnemann fortæller, at især én gruppe skiller sig ud blandt de mange gæster – og det er unge mandlige greenfeespillere.
”Vi får rigtig mange yngre mænd, som greenfeegæster, som skal ud og have en god dag sammen med vennerne. De lejer typisk buggies med oveni greenfeen, og de er som regel også vældig gode kunder i klubhuset. Buggyerne bliver typisk ”tanket op” med chips, sodavand, banesandwich og chokolade inden runden begynder, ligesom Shoppen også får besøg, da der helst heller ikke skal mangle handsker, bolde etc. på runden. Efter runden slutter de ofte også besøget af med en burger i restauranten,” fortæller Ulrik Finnemann.
Derfor har Nivå Golf også målrettet en del af deres markedsføring mod netop denne målgruppe.
”Vi kan se, at denne type greenfeegæster er en gruppe af kunder, vi får flere af. Derfor bruger vi også noget krudt i vores markedsføring – især på de digitale platforme – til netop at forsøge at få disse unge gutter til at få øje på Nivå Golf og se os som den oplagte mulighed næste gang de skal på udflugt med kammeraterne”, siger Ulrik Finnemann.
Blandt andet derfor, har Nivå Golf også valgt at udvide og opgradere buggyflåden med fire nye Club Cars fra Cart Care Danmark.
”Vi oplever en stigende efterspørgsel på buggyer fra både vores medlemmer og især fra den gruppe greenfeegæster, jeg netop har beskrevet. Ud over vores 18-hullers bane, har vi også vores 9-hullers Pay and Play bane, Toftegård, hvor vi oplever stor interesse fra især de unge gutter, som skal have en rigtig drengedag med vennerne. Her er buggyerne prikken over i’et på en fed dag – og det vil vi gerne kunne markedsføre os på at kunne tilbyde”, siger Ulrik Finnemann.